Hoe een webinar je laat connecteren met klanten én prospecten

-
25 juni 2020
Terug naar overzicht

Een webinar organiseren is niet alleen interessant in coronatijden. Want wist je dat een webinar leerrijk is voor je kijkers, maar ook voor jou als organisator? Ontdek hier hoe je loyaliteit opbouwt én nieuwe klanten binnenhaalt.

Logo Cameraden - We zijn er om jou te helpen

Stak corona de laatste maanden ook bij jou een stokje voor bedrijfsevents, opleidingen en workshops? Lang leve technologie (en video, natuurlijk), want er bestaan heel wat tools om online te connecteren met je klanten, prospecten, medewerkers… Iets waar ook jij als organisator meer aan hebt dan je misschien denkt. Al eens overwogen om je eerste webinar te organiseren? Deze 6 quick wins moeten je overtuigen.  

Win-win

1. Veel mensen samenbrengen

Via een webinar breng je gemakkelijk veel mensen ‘samen’. Zeker wanneer je een verspreide klantengroep hebt (bv. internationaal), is een webinar de ideale manier om hen op een laagdrempelige en gemakkelijke manier te bereiken en digitaal samen te brengen. Plus: het kost hen ook minder moeite en geld.

Voor prospecten is een webinar vaak een laagdrempelige manier om kennis te maken met je bedrijf.

 

2. Niet statisch maar interactie

Wie denkt aan een online presentatie, denkt in eerste instantie: ‘Ja, maar dan ben ik de hele tijd aan het woord en heb ik toch geen interactie met de deelnemers.’ Dat kan kloppen, als je niét de juiste software en tools ter beschikking hebt.

Wij zorgen ervoor dat je webinar geen eenrichtingsverkeer wordt. Dankzij polls en Q&A’s ga je gemakkelijk in dialoog met je deelnemers. Je krijgt hun antwoorden meteen te zien zodat je hierop kan inspelen tijdens de webinar zelf.

Die antwoorden kunnen nadien ook van pas komen tijdens een salesgesprek of als aanknopingspunt bij het volgende onderhoud met je klant.

Een chatfunctie maakt dat deelnemers vragen kunnen stellen of opmerkingen geven, zonder je meteen te onderbreken. Handig!

 

3. Kostenbesparend

Een opleiding, workshop, bedrijfsevent organiseren kost geld. Locatie, catering, de nodige voorzieningen… Het kostenplaatje loopt al snel op. Vergelijk dat met de kostprijs van een webinar en je vraagt je af waarom je nog niet eerder een webinar organiseerde.

Wat zo’n webinar mag kosten? Vraag een vrijblijvende offerte aan en we geven je meer info.

 

4. Verzamel data

Succesvolle webinar achter de rug? Wij zorgen dat niet alleen je deelnemers maar ook jijzelf heel wat bijleert. Achteraf kan je metrics downloaden die je inzichten geven in de attendancy rate, wie wat antwoordde op je vragen … Data die je belangrijke inzichten geven en waarop je achteraf slim kan inspelen.

 

5. Hergebruik videomateriaal

Neem je online webinar op, zo kan je het videomateriaal nadien altijd hergebruiken of opsturen naar de deelnemers. Zo breng je jezelf nog eens onder de aandacht.

 

6. Blijf top of mind

Een webinar is het geschikte moment om je kennis te delen en klanten, medewerkers of prospecten op een toegankelijke manier te laten kennismaken met je expertise, diensten en producten.

Ben je bijvoorbeeld een machinebouwer? Dan kan een webinar een manier zijn om klanten meer uitleg te geven over service en onderhoud. Je blijft top of mind én bouwt loyaliteit op.

 

Webinar organiseren: Cameraden to the rescue

Zo’n webinar moet er natuurlijk professioneel uitzien en van een leien dakje lopen – niet zoals sommige minder fortuinlijke webcamsprekers mochten meemaken.

Maar hé, daar zijn Cameraden voor! Met ons professioneel videomateriaal bouwen wij een perfecte webinarsetting voor jou. Wij zetten alles klaar en voorzien alle materialen en software. Zo hoef jij niet te klungelen met webcams en presentaties die niet op het beeldscherm verschijnen. Meer weten? Contacteer ons voor een babbel!